вторник, 17 декември 2013 г.

Explanation.

Тръгнах да си затварям табовете в браузъра, когато попаднах на един с гугъл транслейт и думата Explanation в него. Както правя в 50% от случаите, когато отварям гугъл транслейт, исках да проверя правописа на думата, за да не се изложа пред нейтив спийкър с английския.

Та докато гледах думата, се замислих за смисъла й.

Обяснение. Търсите ли обяснения? Давате ли ги? Изисквате ли да имате обяснение за всичко? Аз лично все ги давам, искани или непоискани, няма значение. Вероятно защото смятам, че когато нещо е обяснено то е... простено. За всяко нещо си има причина и ако тя е ясна на всички, ще липсват недоразумения и болки.

В един идеален подреден свят, всички се разбират, всичко е ясно и чисто... но къде е този свят? И не съм ли дала прекалено много важност на тези обяснения?

Те всъщност почти винаги нямат значение. Понякога истината просто е грозна и обидна. Понякога просто боли.

Ако можеше да се обясня наистина ясно и да ме разберат, това нямаше да промени събитията. Ситуацията просто е такава. Не защото не са ме разбрали.

Да получа обяснения, също не ми помогна никак. Събитията са си събития. Нараненото си остава наранено. Обяснението не ме оправя. Не ме прави по-малко разочарована или самотна.

Ще ми се да се отърва от чувството, че не са ме разбрали и, че ако ме бяха разбрали правилно, сега щях да съм по-щастлива. Не е вярно. Трябва да си го набия в главата.

Просто няма значение. Никога не е имало. Истината е грозна.

А някой ден, ще се появи нещо с друга истина. На него обяснения също няма да му трябват, но изходът ще е добър. Поне се надявам... не вярвам, но се надявам.

Няма коментари:

Публикуване на коментар