петък, 16 октомври 2009 г.

Деликатност.

Yann Tiersen - Atlantique Nord

Слушам в момента тази песен на Ян Тиерсен. Музиката му е като балсам. Успокоява, обгръща, без да смущава и оставя усещане за... разбиране. Деликатност. Музиката му е изградена от деликатност. Нещо, което аз уважавам и всъщност, от което цял живот се водя. Деликатност във всичко. Дори в грубостта. Неизбежно е човек да бъде груб от време на време..., но дори в тези моменти, трябва внимание... особено в тези моменти.
Грубостта винаги ме е отблъсквала. Няма нещо друго, което да ме накара в миг да се дръпна/затворя/млъкна и просто да спра да влагам каквото и да е. Може би изглежда неадекватно в дадени ситуации, изведнъж просто да млъкна, но съм си такава. Ако дадена дума или жест ми се сторят неуместно груби... толкова беше ".".

Деликатността е нещо възвишено. Да успееш да се откъснеш от първичните си реакции, да вкараш разум в действията си, да се досетиш за нещо, без да се налага някой да ти каже... извисяване си е. Като нежен жест, нежен, непоискан от никого, но все пак дошъл на време, жест. Обичам. Мълчаливо разбирателство. Разбираш това, което не ти казват и просто го приемаш, без да упрекваш, без да изискваш... просто деликатно разбирателство, мила подкрепа.
Бях забравила... стремях се към друго... към "повече"... да видя нещо различно, да разбирам от всичко, да покажа, че мога всякак... не.. не е нужно, знам сега. Деликатност ^^ Всъщност е голяма рядкост. Ще си припомня и ще се придържам. Не ми трябва друго (:
За това обичам котки. Те са грациозни и деликатни. Дори в лудостта си. Наблюдавали ли сте котка по време на така наречената "котешка нощна лудост"? Дори тогава, в най-щурите си моменти, те са нежни... деликатни. Колко хубаво е това ^^

След години, когато си имам моя къща, ще си имам уютна кухня със камина. Ще си стоя на мекия диван, завита със синьо, изплетено одеало, с чаша топло какао в ръце. Ще гледам светлината от огъня и ще слушам Ян Тиерсен, а милият ми котарак ще седи до мен, мъркащ и топлещ ме. Мисля, че това е идеалната картинка, за мен ^^

Няма коментари:

Публикуване на коментар